close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחרים נעלי ספורט מתאימות?

מערכת שורשכב אדר ב, תשעו01/04/2016

הכלל המנחה שצריך להדריך אתכם הוא רכישת נעליים איכותיות המותאמות למנח כף הרגל שלכם

תגיות:

איך אתם נוהגים לבחור את נעלי הריצה והספורט שלכם, האם אתם בוחרים לפי שם המותג, לפי העיצוב והצבע או לפי האופנה האחרונה? ובכן, נעלי ספורט יש לבחור לפי מבנה כף הרגל וצורת ההליכה והריצה שלכם, ובהתאם לסוג הפעילות הספורטיבית בה אתם עוסקים. אם לא תבחרו נעל מתאימה אתם מסתכנים בפציעות, חוסר נוחות, יבלות, שפשופים, כאבים ובעיקר בפגיעה מיותרת מחוויית האימון הגופני. לפניכם מדריך חשוב שיסייע לכם לבחור נעליים מתאימות, איכותיות ונכונות.

כאשר הגיע הזמן לרכוש נעליים חדשות חשוב לבחון את תצורת מנח כף הרגל. ניתן לפנות למכון אורתופדי כדי לעבור אבחון מקצועי, אך תוכלו גם בבית לבצע בדיקה פשוטה ויעילה באמצעות הרטבת כף הרגל במים מים והטבעת המנח על נייר לבן בגודל 4A. אם תראו הטבעה שלמה של המנח סביר להניח כי אתם סובלים מפלטפוס, לכן חשוב כי תרכשו נעל מתקנת שתפקידה לסייע לקשת האורכית לתפקד נכון. במידה ותגלו כי יש לכם קשת אורכית גבוהה תוכלו לרכוש נעל מתקנת מסוג אחר, כדי לפזר ביעילות את הלחצים המופעלים על כף הרגל הרגישה בזמן הליכה ופעילות ספורטיבית. מעבר לאבחון מנח כף הרגל יש להתחשב גם בגורמים כמו משקל וצורת ההליכה והתנועה.

לאחר האבחון הראשוני, אותו נהוג לבצע גם בחנויות ספורט מקצועיות, קל יותר לבחור נעלי ריצה או דגם אחר, וזאת בהתאם לסוג הפעילות הספורטיבית בה עוסקים. עם זאת, חשוב להדגיש כי במהלך האימון הגופני כף הרגל מתרחבת מעט לכן מומלץ לרכוש נעלי ספורט בחצי מידה גדולה יותר. אם אתם רוכשים את הנעליים בחנות, כדאי להגיע אליה לאחר אימון ספורטיבי קצר או הליכה מאומצת של 20-30 דקות, כך תוכלו לבחור נעל המתאימה בדיוק לכף הרגל ומעניקה לה תמיכה מלאה ונכונה.

כאמור, יש לבחור נעליים לפי סוג הפעילות הספורטיבית, במידה ואתם נוהגים לרוץ פעמיים או שלוש פעמים בשבוע עליכם לבחור נעלי ריצה. ישנם דגמים רבים של נעלי ריצה לכן חשוב לבחור נעל איכותית המתאימה לסוג המשטח עליו אתם מתאמנים, יש נעליים המותאמות לריצה בתנאי שטח, לאימונים על משטחים קשים כמו אספלט או בטון, או לריצה על משטחים רכים כמו הליכון וחוף הים.

אם אתם מתאמנים בחדר כושר כדאי לבחור נעליים מתאימות, עליכם לדעת כי נעלי ריצה לא מיועדות לאימוני הרמת הנפת משקולות, מאחר והלחצים המופעלים על כף הרגל שונים מהלחצים בזמן ריצה. אם הפעילות המועדפת עליכם היא משחקי כדור, נעלי ריצה לא יתאימו עבורכם, וחשוב לבחור נעליים המיועדות לכדורסל, לכדורגל, לכדורעף וכדומה.

לסיכום, הכלל המנחה שצריך להדריך אתכם הוא רכישת נעליים איכותיות המותאמות למנח כף הרגל שלכם, ובהתאמה לסוג הפעילות הספורטיבית, ולא על פי עיצוב הנעל או צבעיה. כיום, בחנויות המקצועיות תוכלו לקבל עזרה בבחירת הנעל המתאימה והנכונה ביותר עבורכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה